| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 3-sarja > 1991 - 1999 (E36)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 11-12-2005, 14:14   #11
Robi
Moderator
 
Robi's Avatar
 
Join Date: Nov 2002
Location: Järvenpää
Posts: 7,125
Send a message via MSN to Robi
Quote:
Originally Posted by J-Beat
Vitut se mihinkään korjaantunu, kävin kokeilemassa eilen illalla käyntiin, akku oli täysin TYHJÄ. Eli laturi ei ny vissiin pelaa.. täytyy käydä tossa mittailemassa jännitteitä ja tulla sit tänne takas ihmettelemään...
Mittaa samalla jos joku laite purkaa virtaa sieltä akusta kun auto ei ole käynnissä...vahvistimeen jää virta päälle, takaluukun sisävalo jne...tyhjenee se akku noinkin
__________________
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 044-3632222

Kuvia tapahtumista
BMW E39 523i "ikiliikkuja"
Robi is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2005, 14:26   #12
M_Power
Moderator
 
M_Power's Avatar
 
Join Date: Jul 2003
Location: HML
Posts: 2,525
Send a message via MSN to M_Power
Vahvasti epäilen, että akku on nyt kuitenkin kuollut tai joku purkaa sitä.
Helppo tarkistella yleismittarilla. Eli (-) napa irti ja mittaa sen ja maan välillä kulkeva virta.
Navat takaisin kiinni ja laita kaveri käynnistämään auto. Mittaa mihin napajännite tippuu käynnistyksen aikana.

Itselläni huoltomies myös väitti takuuvaihtoon viedessä, että kunnossa on rasitustestin jälkeen.
Lopulta avattiin se huoltovapaa akku, niin oli 2 kennoa oikosulussa.
__________________
Leistung Kosten Geld, wie schnell Sie gehen möchten? Team oldschoolautos, ///M Abteilung.

BMW 535dA -07 semiVOLL +300hv/600Nm "zurück nach München - edition"

BMW Motorsport
GmbH:BMW E30 M3-89 projekt
M_Power is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2005, 15:01   #13
Atlantikblau
Bimmer Rookie
 
Atlantikblau's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Pietarsaari
Posts: 77
toinen tapa testata viekö jokin laite sähköä auton ollessa sammunut, on että otat minus kaapelin irti akusta ja kokeilet varovasti laittaa se kiinni napaan. ei sais tulla oikeastaan mitään kipinää siinä, ainakin vanhoissa autoissa voi tehdä tällä tavalla, nää uudemmat on sitten vähän eri juttu, koska niissähän on kellot ym. jotka jatkuvasti vie vähäsen virtaa. mutta kyllä siinä pitäis kuitenkin nähdä jos kipinä on aivan liian suuri. toinen tapa on "varastaa" ehjä akku iskän autosta ja ajaa sillä muutama päivä niin siitä voi päätellä missä kunnossa oma akku on. ainakin kertomasi perusteella itse epäilisin akkua, koska lataahan se kuitenkin jotain, ja 0,3V ei oo oikeastaan yhtään mitään, niin kuin monet muutkin on kirjoittaneet jo. eli testaa akkua kunnolla, siinä se vika kuitenkin todennäköisesti on, mielestäni PS. jos sulla on vahvistin tai hälytin autossa saattaa olla että on aikamoinen kipinä, vaikkei ne viekään yhtään virtaa, ainakin mulla on tällätavalla. yleismittari on aina varmempi jos vaan sellaista omistaa.
__________________
316 - ei oo kiire mihinkään
Atlantikblau is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2005, 17:21   #14
creatious
BTCF Member 2006
 
creatious's Avatar
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 194
Send a message via ICQ to creatious Send a message via MSN to creatious
Niin joku siellä purkaa akkua sitten luultavimmin.
On myös mahdollista että se sun akku purkautuu laturin kautta.
Tai sitten sulla on tosiaan akku paskana. Lataile/aja akkua pirteeks, mittaa
jännite, ota akun kenkää irti illalla ja aamulla takas. Mittaa jännite, jos on
miltei nollilla taas, niin akun osto melkovarmasti edessä.

Bosch "ehostaa" noita Valeon latureita ja kaikkiin niihin ei ole saatavilla uutta jännitteensäädintä.
Tämä kokemuksen kautta :[

Quote:
Originally Posted by Atlantikblau
toinen tapa testata viekö jokin laite sähköä auton ollessa sammunut, on että otat minus kaapelin irti akusta ja kokeilet varovasti laittaa se kiinni napaan. ei sais tulla oikeastaan mitään kipinää siinä, ainakin vanhoissa autoissa voi tehdä tällä tavalla, nää uudemmat on sitten vähän eri juttu, koska niissähän on kellot ym. jotka jatkuvasti vie vähäsen virtaa. mutta kyllä siinä pitäis kuitenkin nähdä jos kipinä on aivan liian suuri. toinen tapa on "varastaa" ehjä akku iskän autosta ja ajaa sillä muutama päivä niin siitä voi päätellä missä kunnossa oma akku on. ainakin kertomasi perusteella itse epäilisin akkua, koska lataahan se kuitenkin jotain, ja 0,3V ei oo oikeastaan yhtään mitään, niin kuin monet muutkin on kirjoittaneet jo. eli testaa akkua kunnolla, siinä se vika kuitenkin todennäköisesti on, mielestäni PS. jos sulla on vahvistin tai hälytin autossa saattaa olla että on aikamoinen kipinä, vaikkei ne viekään yhtään virtaa, ainakin mulla on tällätavalla. yleismittari on aina varmempi jos vaan sellaista omistaa.
Kyseisessä autossa on mitä luultavimmin mm. mainitsemiasi jatkuvia virranviejiä. Siksi tuon kipinä tulee välttämättä.
Tosin jos se alkaa tosiaa ukkosmyrkyä muistuttamaan, niin ...

Last edited by creatious; 13-12-2005 at 17:23.
creatious is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2005, 17:36   #15
J-Beat
Alueaktiivi
 
J-Beat's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: Jyväskylä
Posts: 2,647
Send a message via MSN to J-Beat
Quote:
Originally Posted by creatious
Niin joku siellä purkaa akkua sitten luultavimmin.
On myös mahdollista että se sun akku purkautuu laturin kautta.
Tai sitten sulla on tosiaan akku paskana. Lataile/aja akkua pirteeks, mittaa
jännite, ota akun kenkää irti illalla ja aamulla takas. Mittaa jännite, jos on
miltei nollilla taas, niin akun osto melkovarmasti edessä.

Bosch "ehostaa" noita Valeon latureita ja kaikkiin niihin ei ole saatavilla uutta jännitteensäädintä.
Tämä kokemuksen kautta :[



Kyseisessä autossa on mitä luultavimmin mm. mainitsemiasi jatkuvia virranviejiä. Siksi tuon kipinä tulee välttämättä.
Tosin jos se alkaa tosiaa ukkosmyrkyä muistuttamaan, niin ...
Ei nyt ihan ukkosmyrskyä mutta ihan kohtuu lieskaa lyö Täytyy tänään mitata lisää..prcl.
__________________

K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e46 320d Touring -03
Ex: e36 328ia Individual Coupé "Pornleder", e36 320i -92 "sEXPerience"
J-Beat is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2005, 19:35   #16
J-Beat
Alueaktiivi
 
J-Beat's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Location: Jyväskylä
Posts: 2,647
Send a message via MSN to J-Beat
Akku vaihdettu, auto pelaa. Akusta oli kiinni vaikka rasitustesti sen kanssa oli ok...
__________________

K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e46 320d Touring -03
Ex: e36 328ia Individual Coupé "Pornleder", e36 320i -92 "sEXPerience"
J-Beat is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Laturi ei lataa E36! Nyt on hätä! antti79 1991 - 1999 (E36) 14 19-05-2011 14:04
laturi ongelma... jagge86 Kori, sähköt 1 27-02-2005 21:58
E39 laturi hajalla. muti 1996 - 2003 (E39) 4 01-07-2004 16:28
E36:sen aurinkolippojen meikkausvalojen kytkentä ym. antti79 1991 - 1999 (E36) 5 09-06-2004 11:08


All times are GMT +3. The time now is 12:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.