| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Mallisarjakohtainen keskustelu > 5-sarja > 2004 - (E60, E61, F10, F11)

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 02-12-2010, 21:29   #201
Janne S
Bimmer Fanatic
 
Join Date: Apr 2005
Location: Keminmaa
Posts: 343
Juu, tuohan ei muuta tehny ku kävi i drive ja radio pimeenä pari sekunttia, tuosta virottuaan perinteiset punaset rattaat mittaristossa ja pari muutakin vikailmoitusta, seuraavassa startissa puolen kilsan jälkeen kaikki ok.
__________________
ex.528iA-97, nyt e60 530ia -03
Janne S is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2010, 18:07   #202
e46touring
Bimmer Fanatic
 
e46touring's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Location: Tornio
Posts: 936
Quote:
Originally Posted by Janne S View Post
Juu, tuohan ei muuta tehny ku kävi i drive ja radio pimeenä pari sekunttia, tuosta virottuaan perinteiset punaset rattaat mittaristossa ja pari muutakin vikailmoitusta, seuraavassa startissa puolen kilsan jälkeen kaikki ok.
katsoitko jäikö vikamuistiin ylijännitteestä vika ??
e46touring is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2010, 20:59   #203
Janne S
Bimmer Fanatic
 
Join Date: Apr 2005
Location: Keminmaa
Posts: 343
En oo käyttäny läppäriä kiinni, btw. kävin tilaan sen liukurenkaan(vaimikäseoli) siihen laturiin, mitä suosittelit uusittavaksi samalla. Siinä tiskillä kateltiin koneelta niitä kuvia, niin vain yks tyyppi oli samanlainen, mitä silloin kateltiin.

Ps. Oishan tän voinu hoitaa privaviesteissäkin, mut tästä voi olla hyötyä muille samojen ongelmien painivien kans.
__________________
ex.528iA-97, nyt e60 530ia -03
Janne S is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 15:54   #204
mattipuh
Bimmer Rookie
 
Join Date: May 2010
Location: Espoo, Finland
Posts: 156
Quote:
Originally Posted by mattipuh View Post
Mikä salavalikon tilakoodi kertoo latauksen?
ajelin kotio työpaikalta jännitelukemat näkyvissä, ja keskimäärin ajossa pyörii 14.5-14.9, joskus käy 15V ja jarrutuksen alussa tippuu 12.5V.

tuntuisi että latausjännitteet on ainakin riittävät, eikös 14.7V ole suht' normaali taso? pitäis mittailla jännitteet vielä akultakin, muttei ole jaksanut.

mitäs tuo huono miinuspiuha käytännössä aiheuttaa?
__________________
Matti
E61 530DA (2005)
mattipuh is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 16:15   #205
Tupex83
Bimmer Fanatic
 
Tupex83's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Salo
Posts: 212
Send a message via MSN to Tupex83
Minulla meni akku myös vaihtoon luultavasti iän/kovan pakkasen vuoksi. Pakkasta oli tuolloin noin -23 Celsiusta. Starttaaminen tuntui kovin työläältä vaikka auto oli piuhan päässä usean tunnin. Yhtenä aamuna käynnistin autoa lämpimässä tallissa ja syttyi airbag valo!!! Akku oli alkuperäinen BMW 80A. En mitannut vanhaa akkua mutta oireiden perusteella vaihdoin akun uuteen Bosch 90A. (n.120euroa) Kävin resetoimassa airbag valon jonka syttymisen syyksi selvisi alijännite.

Akun vaihtaminen ei sytyttänyt mitään faults valoja palamaan ja auto pelaa loistavasti (*koputtaa puuta*). Autona siis e60 525iA -05.
__________________

Exät: E30 320 -86, E46 316 -01
E60 525iA M-Sport -05, nykyinen E60 535d M-Sport
Tupex83 is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 16:53   #206
caltsu
Bimmer Rookie
 
caltsu's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: orimattila
Posts: 58
Quote:
Originally Posted by mattipuh View Post
ajelin kotio työpaikalta jännitelukemat näkyvissä, ja keskimäärin ajossa pyörii 14.5-14.9, joskus käy 15V ja jarrutuksen alussa tippuu 12.5V.

tuntuisi että latausjännitteet on ainakin riittävät, eikös 14.7V ole suht' normaali taso? pitäis mittailla jännitteet vielä akultakin, muttei ole jaksanut.

mitäs tuo huono miinuspiuha käytännössä aiheuttaa?
Mä kattelin omasti ni n.15V siellä pyöri jatkuvasti ajossa.
__________________
Ex-bemarit 316i compact e36, M3 3.2 sedan e36, 320i e30, 520i e34, 530d e60
caltsu is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2010, 23:06   #207
Noesoe
Bimmer Rookie
 
Noesoe's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Location: Pirkanmaa
Posts: 96
akun koodaus

Tere

Pystyykö siis INPA.lla koodaan tuon uuden akun tyypin. Vanha oli 80Ah ja uusi on 100Ah.
Noesoe is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2010, 23:19   #208
Dunky
BTCF Member
 
Dunky's Avatar
 
Join Date: Feb 2003
Location: Kotka
Posts: 3,602
Quote:
Originally Posted by Noesoe View Post
Tere

Pystyykö siis INPA.lla koodaan tuon uuden akun tyypin. Vanha oli 80Ah ja uusi on 100Ah.
Ei pysty.
__________________
BMW = Bus, Metro, Walk

Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille.
Dunky is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2010, 23:25   #209
Noesoe
Bimmer Rookie
 
Noesoe's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Location: Pirkanmaa
Posts: 96
no pystyykös tuolla NCS expertillä? jos pystyy niin osaisko joku kertoa kädestä pitäen mitä tehdä ja missä?
Noesoe is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2010, 11:49   #210
r_vesa
Bimmer Rookie
 
Join Date: Sep 2009
Location: Finland
Posts: 109
Quote:
Originally Posted by kvt View Post
Mulla on myös ollut noita akkuongelmia, että välillä syttyy varoitusvaloja pirusti. Nyt olen muutamana ketana tarkistanut latauksen salavalikosta ja yleismittarilla konehuoneesta, eikä mun auto tosiaan lataa silloin kun noita valoja syttyy. Pari ekaa kertaa kun huomasin ettei lataa ja muutaman minuutin käyttämisen jälkeenkään ei alkanut lataamaan, sammutin auton ja laitoin vähäksi aikaa ulkopuolisella laturilla lataukseen, minkä jälkeen taas kaikki toimi normaalisti. Viimeksi taas kun teki tuon, niin ei tarvinnut kuin vähän aikaa käyttää autoa ja laturi alkoi toimimaan. Outoa on myös, ettei silti vikakoodeja jää laturista ja välillä syttyy tauluun punainen akku (lataus häiriö) ja välillä vain keltainen akku (tarkista akkukaapelit). Pitäiskä vain vaihtaa tuohon laturiin hiili/säädinpaketti, kokeeksi, jos sen tuohon laturiin vaan saa. Vai onko muita ideoita mistä tuollainen vois johtua?
Hieman arvailun puolelle menee, mutta voihan olla niinkin ettei laturissa ole mitään vikaa vaan akku on lähes loppu tai niin jäässä ettei kykene vastaanottamaan virtaa? Laturin "valvontaelektroniikka" estää lataamisen kun huomaa ettei akku kykene vastaanottamaan virtaa.. akkuspesialistit oikaiskoon mikäli teoria on väärä..
__________________
'11 M-Sport 528i
'05 R 1200 GS
r_vesa is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mistä puljusta Oulun suunnalta olette hommanneet levityspaloja? mikalkai Tekniikka 9 02-04-2008 19:50
E34 525 -89 Akku tyhjenee. karajo 1988 - 1995 (E34) 4 30-07-2007 17:00
Mistä M10 osia? asse21 Moottorit, voimansiirto 3 24-04-2007 19:52
E39 akku hajoaa seisonnassa *Kaide 1996 - 2003 (E39) 12 08-08-2005 19:28


All times are GMT +3. The time now is 18:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.