BTCF Forum

BTCF Forum (http://www.btcf.fi/forum/index.php)
-   1996 - 2003 (E39) (http://www.btcf.fi/forum/forumdisplay.php?f=107)
-   -   E39 polttoainemittari temppuilee (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=83165)

Hämis 12-11-2006 20:47

E39 polttoainemittari temppuilee
 
Osaisko joku sanoa mikä saattais olla vikana ku bensamittari alkoi temppuilemaan. Oli bensa sen verran vähissä että merkkivalo paloi ja kun kävin tankilla, merkkivalo paloi yhä. Nyt ajettu yli 50 km sillai että mittari on nollassa. Ei vaikuta vaikka kävin tankaamassa täyteen

Ai 12-11-2006 21:50

Auto pitää välillä sammuttaa, jotta muutokset astuvat voimaan. Eli ilmeisesti vika on jo korjaantunut...

Rahu 12-11-2006 22:23

Ei kyllä tarvitse missään nimessä välillä sammuttaa.. Kuullostaisi siltä että anturi on hajonnut bensatankista, itselläni oli kesällä sama vika ja anturin johto oli murtunut polttoainetankin sisäpuolelta.

jjheimo 13-11-2006 00:48

Quote:

Originally Posted by Rahu (Post 771008)
Ei kyllä tarvitse missään nimessä välillä sammuttaa.. Kuullostaisi siltä että anturi on hajonnut bensatankista, itselläni oli kesällä sama vika ja anturin johto oli murtunut polttoainetankin sisäpuolelta.

Joo itsellä oli sama vika ,tankin sisällä yksi anturin johto oli lähtenyt kävelemään.

Eli helppo korjaus.;)

Ai 13-11-2006 12:47

Quote:

Originally Posted by Rahu (Post 771008)
Ei kyllä tarvitse missään nimessä välillä sammuttaa.. Kuullostaisi siltä että anturi on hajonnut bensatankista, itselläni oli kesällä sama vika ja anturin johto oli murtunut polttoainetankin sisäpuolelta.

Itsellä oli edellinen auto sellainen, että jos käynnissä tankkasi ei mittari värähtänytkään eikä valo sammunut. Myöskään ajotietokoneen "range" luku ei muuttunut. Kun käynnisti auton uudelleen muutokset astuivat voimaan.

Hämis 13-11-2006 18:08

Paljonkohan kyseinen anturi maksaa ja onnistuuko vaihtaminen itse?

soldia 13-11-2006 22:13

Quote:

Originally Posted by Hämis (Post 771537)
Paljonkohan kyseinen anturi maksaa ja onnistuuko vaihtaminen itse?

Moi, anturia/antureita ei tarvitse välttämättä vaihtaa vaan etsiä se vika-kohta ja juottaa johdot kuntoon. Ne löytyy takapenkin alta jossa kaksi luukkua ja avaa siis ne ja tarkista ensin piuha-liitokset ja pari "hellää kopautusta" ja testaa rupesko toimimaan ennen kuin avaat niitä kierre-korkkeja. Sähkö-jutuista ymmärtävän kannattaa testata anturit ja etsiä vika.

Toivottavasti noilla jotain apua.

Clavurion 13-11-2006 22:40

Ainakin tuossa edellä kavereilla johdotusongelma on ollut tankin puolella, joten kyllä ne joutuu sieltä onkimaan. TIS:ssä on tuohonkin operaatioon hyvät ohjeet.

Mitenkäs näiden antureiden sielunelämä menee, kun niitä on molemmilla puolilla omansa?
http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=16&fg=15

Rahu 13-11-2006 22:49

Vikakoodit lukemalla selviää että kummassa anturissa vika on niin ei tarvitse niitä molempia avata, myös mittariston salavalikosta näkee että kumpi näyttää 0 litraa, veikkaan että bensapumpun puoleinen.

zaci 31-08-2007 19:31

..täällä myös vikaa..
 
..eli polttoainemittari nousee vähän vajaaseen puoleenväliin kun virrat kytkee, samaa vauhtia lämpötilamittarin kanssa jos auto on lämmin. Tankki on kuitenkin täynnä ja BC näyttää arvioidut jäljellä olevat kilometrit oikein. Sammuttaessa neula laskee erittäin laiskasti verrattuna lämpötilaneulaan. Riippumatta tankissa olevasta aineen määrästä neula on aina välillä 0,25-0,5 tankkia. Missähän vikaa.. :think Auto oli huollossa ja käskin tarkastuttaa anturit takapenkin alta samalla, sanoivat että vika ei ole niissä eikä jälkiasennuswebaston "imupilli" ole sotkemassa asiaa. Mittaristossa fyysistä vikaa? Mittariston taustat vaihdettu edellisen omistajan toimesta.

soldia 31-08-2007 23:07

Quote:

Originally Posted by zaci (Post 1024210)
..eli polttoainemittari nousee vähän vajaaseen puoleenväliin kun virrat kytkee, samaa vauhtia lämpötilamittarin kanssa jos auto on lämmin. Tankki on kuitenkin täynnä ja BC näyttää arvioidut jäljellä olevat kilometrit oikein. Sammuttaessa neula laskee erittäin laiskasti verrattuna lämpötilaneulaan. Riippumatta tankissa olevasta aineen määrästä neula on aina välillä 0,25-0,5 tankkia. Missähän vikaa.. :think Auto oli huollossa ja käskin tarkastuttaa anturit takapenkin alta samalla, sanoivat että vika ei ole niissä eikä jälkiasennuswebaston "imupilli" ole sotkemassa asiaa. Mittaristossa fyysistä vikaa? Mittariston taustat vaihdettu edellisen omistajan toimesta.

Mittari-testi paikallaan.

Pidä trippi-painiketta pohjassa ja kytke virta ensi-asentoon. Ei siis kokonaan päälle.

Saat E36:ssa aikaan mittaristo ym. testin.

Jos bensamittari toimii 0-100 akselilla niin vika anturissa.

Eli sähkömiehelle töitä...

jartsa02 31-08-2007 23:16

Quote:

Originally Posted by zaci (Post 1024210)
..eli polttoainemittari nousee vähän vajaaseen puoleenväliin kun virrat kytkee, samaa vauhtia lämpötilamittarin kanssa jos auto on lämmin. Tankki on kuitenkin täynnä ja BC näyttää arvioidut jäljellä olevat kilometrit oikein. Sammuttaessa neula laskee erittäin laiskasti verrattuna lämpötilaneulaan. Riippumatta tankissa olevasta aineen määrästä neula on aina välillä 0,25-0,5 tankkia. Missähän vikaa.. :think Auto oli huollossa ja käskin tarkastuttaa anturit takapenkin alta samalla, sanoivat että vika ei ole niissä eikä jälkiasennuswebaston "imupilli" ole sotkemassa asiaa. Mittaristossa fyysistä vikaa? Mittariston taustat vaihdettu edellisen omistajan toimesta.

Haiskahtais vähän siltä että mittariston taustan vaihdossa on rikottu bensamittarin moottori taikka sitten viisari ottaa kiinni siihen taustaan ja sen takia jumittaa johonkin kohtaan eikä liiku oikein.

zaci 31-08-2007 23:25

Quote:

Originally Posted by soldia (Post 1024382)
Mittari-testi paikallaan.

Pidä trippi-painiketta pohjassa ja kytke virta ensi-asentoon. Ei siis kokonaan päälle.

Saat E36:ssa aikaan mittaristo ym. testin.

Jos bensamittari toimii 0-100 akselilla niin vika anturissa.

Eli sähkömiehelle töitä...

Kyseessä on siis E39, toimiiko testi siinä ?

zaci 31-08-2007 23:27

Quote:

Originally Posted by jartsa02 (Post 1024387)
Haiskahtais vähän siltä että mittariston taustan vaihdossa on rikottu bensamittarin moottori taikka sitten viisari ottaa kiinni siihen taustaan ja sen takia jumittaa johonkin kohtaan eikä liiku oikein.

Se kävi kyllä mielessä, mutta mittari ei laske "nollaan", vaikka menovesi olisikin lopussa..

Rahu 31-08-2007 23:35

Quote:

Originally Posted by zaci (Post 1024210)
..eli polttoainemittari nousee vähän vajaaseen puoleenväliin kun virrat kytkee, samaa vauhtia lämpötilamittarin kanssa jos auto on lämmin. Tankki on kuitenkin täynnä ja BC näyttää arvioidut jäljellä olevat kilometrit oikein. Sammuttaessa neula laskee erittäin laiskasti verrattuna lämpötilaneulaan. Riippumatta tankissa olevasta aineen määrästä neula on aina välillä 0,25-0,5 tankkia. Missähän vikaa.. :think Auto oli huollossa ja käskin tarkastuttaa anturit takapenkin alta samalla, sanoivat että vika ei ole niissä eikä jälkiasennuswebaston "imupilli" ole sotkemassa asiaa. Mittaristossa fyysistä vikaa? Mittariston taustat vaihdettu edellisen omistajan toimesta.

Varmasti edellinen "ammattitaitoinen" omistaja on sitä hieman rusikoinut niin kuin jartsakin tuossa totesi, en näe tuohon mitään muuta mahdollisuutta.

zaci 31-08-2007 23:46

Quote:

Originally Posted by Rahu (Post 1024401)
Varmasti edellinen "ammattitaitoinen" omistaja on sitä hieman rusikoinut niin kuin jartsakin tuossa totesi, en näe tuohon mitään muuta mahdollisuutta.

Ellen nyt ihan väärin muista, niin se saatoit olla sinä (vaihtamassa taustoja edellisen omistajan mukaan) ;) Pikselit ainakin taisit korjata.. Voin muistaa väärinkin.

Rahu 01-09-2007 00:32

Quote:

Originally Posted by zaci (Post 1024412)
Ellen nyt ihan väärin muista, niin se saatoit olla sinä (vaihtamassa taustoja edellisen omistajan mukaan) ;) Pikselit ainakin taisit korjata.. Voin muistaa väärinkin.

Epäilen sillä minulta ei ole yhtäkään mittaristoa lähtenyt epäkunnossa pois, tai ei ainakaan kukaan ole tullut sanomaan vaikka vuoden takuun olen antanut.

Olen asentanut muistaakseni 3kpl mittarintaustoja e39:iin ja muistan sen kyllä jos tämä on joku niistä, voitko kertoa minkälaisesta taustasta kyse?

Mutta, jos kuitenkin näin on niin tuot sen minulle niin katsotaan koska olen sen korjannut ja jos on alle vuosi niin korjaan sen ilmaiseksi luonnollisesti.

Tosin viisarin on täytynyt toimia(olla rikki)noin heti täältä lähdön jälkeen mikä tuskin on mahdollista sillä auton omistaja olisi siitä varmasti maininnut, ja toiseksi ei tuo viisari myöskään
itsekseen noin vaurioidu joten jonkun sormenjäljet siellä on varmasti.

zaci 01-09-2007 11:15

Quote:

Originally Posted by Rahu (Post 1024462)
Epäilen sillä minulta ei ole yhtäkään mittaristoa lähtenyt epäkunnossa pois, tai ei ainakaan kukaan ole tullut sanomaan vaikka vuoden takuun olen antanut.

Olen asentanut muistaakseni 3kpl mittarintaustoja e39:iin ja muistan sen kyllä jos tämä on joku niistä, voitko kertoa minkälaisesta taustasta kyse?

Mutta, jos kuitenkin näin on niin tuot sen minulle niin katsotaan koska olen sen korjannut ja jos on alle vuosi niin korjaan sen ilmaiseksi luonnollisesti.

Tosin viisarin on täytynyt toimia(olla rikki)noin heti täältä lähdön jälkeen mikä tuskin on mahdollista sillä auton omistaja olisi siitä varmasti maininnut, ja toiseksi ei tuo viisari myöskään
itsekseen noin vaurioidu joten jonkun sormenjäljet siellä on varmasti.

Laitoin privaan..

Sievälä 01-09-2007 13:28

Rahuhan todellakin laittoi nämä mittarinpohjat autoon silloin kun se oli minun omistuksessani. Minulla ei miehestä eikä miehen tekemästä työstä ole pahaa sanottavaa, kaikki toimi tämän operaation jälkeen aivan kuten ennenkin.

Autoon asennettiin kuukautta aiemmin bensawebasto täällä: http://yritys.karstulanseutu.com/?id=41

Kaveri sanoi asennuksen jälkeen että joku takapenkin alla ollut "koho" tms vääntyi, joten bensamittari ei näytä oikein, ajotietokoneen range tosin näyttää. Lupasi takuuna laittaa tietenkin kuntoon, mutta kun matkaakin oli suuntaansa ~ 150 km, ja kun tosiaan ajotietokone näytti osapuilleen tuon bensamäärän oikein, jäi laitattamatta sitten.

teropa 01-09-2007 13:33

Tuo on just parasta, kun vie auton korjattavaksi, niin ne hajottaa jotain... ja ohimennen kertoo siitä sitten. "bai tö wei... siinä sattu sitte samalla SEMMONEN, että..."

Ei ole ihan harvinaista tuokaan.

Tero

zaci 01-09-2007 16:05

Quote:

Originally Posted by Sievälä (Post 1024686)
Rahuhan todellakin laittoi nämä mittarinpohjat autoon silloin kun se oli minun omistuksessani. Minulla ei miehestä eikä miehen tekemästä työstä ole pahaa sanottavaa, kaikki toimi tämän operaation jälkeen aivan kuten ennenkin.

Autoon asennettiin kuukautta aiemmin bensawebasto täällä: http://yritys.karstulanseutu.com/?id=41

Kaveri sanoi asennuksen jälkeen että joku takapenkin alla ollut "koho" tms vääntyi, joten bensamittari ei näytä oikein, ajotietokoneen range tosin näyttää. Lupasi takuuna laittaa tietenkin kuntoon, mutta kun matkaakin oli suuntaansa ~ 150 km, ja kun tosiaan ajotietokone näytti osapuilleen tuon bensamäärän oikein, jäi laitattamatta sitten.

Joo, en todellakaan halua syytellä ketään tai etsiä syyllistä, jos tämä siltä on vaikuttanut. Vika oli autossa ja that´s it. Haluan vain mittarin toimintaan :) Eli, onko E39:iin tuota em. mittaritestiä? Trippimittarinappia pohjassa pidettäessä ei tapahtunut mitään testiä ja CC nappia pohjassa pitäessä ilmaantui testit muistaakseni 01-21, olisiko kyseinen mittaritesti joku niistä ja miten testi aktivoidaan ? Jos BC kuitenkin näyttää jäljellä olevat kilometrit oikein, niin voiko vika olla muualla kuin itse mittaristossa ja tarkemmin neulan mekanismissa?

soldia 01-09-2007 20:02

Quote:

Originally Posted by zaci (Post 1024799)
Joo, en todellakaan halua syytellä ketään tai etsiä syyllistä, jos tämä siltä on vaikuttanut. Vika oli autossa ja that´s it. Haluan vain mittarin toimintaan :) Eli, onko E39:iin tuota em. mittaritestiä? Trippimittarinappia pohjassa pidettäessä ei tapahtunut mitään testiä ja CC nappia pohjassa pitäessä ilmaantui testit muistaakseni 01-21, olisiko kyseinen mittaritesti joku niistä ja miten testi aktivoidaan ? Jos BC kuitenkin näyttää jäljellä olevat kilometrit oikein, niin voiko vika olla muualla kuin itse mittaristossa ja tarkemmin neulan mekanismissa?

Tuo kyseinen mittaristo testi E39 tehdään näin.

Virta päälle, pidä oikeaa mittaristo painiketta pohjassa niinkauan kun näyttöön tulee TEST OO, paina oikeaa kaksi kertaa jotta näkyy TEST 02, paina sitten vasenta kerran jolloin testin pitäisi alkaa.

Edit. nappulat hakusessa...

Stone 01-09-2007 20:24

Tämä vika voi tulla myös jos tankkaa virta-avain ykkös asennossa. Edellisessä E39:ssä kävi näin, mutta "vika" poistui kun käytti virta-avainta nolla asennossa.

zaci 01-09-2007 20:27

Quote:

Originally Posted by soldia (Post 1024941)
Tuo kyseinen mittaristo testi E39 tehdään näin.

Virta päälle, pidä oikeaa mittaristo painiketta pohjassa niinkauan kun näyttöön tulee TEST OO, paina vasenta kaksi kertaa jotta näkyy TEST 02, paina sitten oikeaa kerran jolloin testin pitäisi alkaa.

Jees eli oikea nappi pohjassa ja virrat ykkös-asentoon, sitten oikealla valitaan testi 02 ja vasemmalla käynnistyy. Ja PA-neula jäi puoleenväliin kummallakin testikerralla. Sitten kaivataan ennakkotietoutta tuosta purkupuolesta, eli mihin asti voi purkaa ns "turvallisesti" ennen kuin alkaa pienet atominkokoiset jouset ja vivut lennellä? Täällä Pohjois-Savossa ei taida olla ketään kellä ois kokemusta hommasta:think Ja missähän luulisitte vian olevan, mittarinpohja näyttää ainakin hyvin tasaiselta päällepäin.

zaci 01-09-2007 21:16

Sen verran vielä, että bensa-valon pitäisi syttyä mittaristoon kun tankki alkaa olla lopussa, vaikka neula ei toimi oikein. Ja onko ajotietokoneella oma tunnistimensa tankissa vai tuleeko sama tieto mittaristolle ja BC:lle? Osaako kukaan kertoa tuon neulan ohjausmekanismista, onko siinä esim. kierrejousi vai magnetismilla pyörii ? Jos tuossa mekanismissa on vikaa niin turha alkaa ite purkamaan, ja saa varmaan ettiä osaavaa gurua aika kauan. Paikallisesta BMW-huollostakaan ei varmasti löydy kuin huonoja arvauksia.. Uusi mittaristokaan ei kauheesti houkuttele, ainakaan vielä :D Pitää nyt ottaa se irti ja tarkastella ne pohjat kun vaan ehtis, siihen voi tosin mennä aikaa.

ongelmalapsi 21-10-2007 15:51

Nostetaanpa ylös pienen ongelman myötä... eli kun e39:llä ajelee maantiellä polttoainemittarin näyttäessä esim. 30l ja tulet kaupunkiin hieman kurvailua ja kas bensaa on enää vain 15l ja siitä kun lähtee taas maantielle kampeamaan niin mittari kapuaa hetken ajon jälkeen taas 30l korville... mikäs sitä vituttaa tuossa kaupunki pyörityksessä?

Wäinö 27-10-2007 23:44

Quote:

Originally Posted by ongelmalapsi (Post 1064229)
Nostetaanpa ylös pienen ongelman myötä... eli kun e39:llä ajelee maantiellä polttoainemittarin näyttäessä esim. 30l ja tulet kaupunkiin hieman kurvailua ja kas bensaa on enää vain 15l ja siitä kun lähtee taas maantielle kampeamaan niin mittari kapuaa hetken ajon jälkeen taas 30l korville... mikäs sitä vituttaa tuossa kaupunki pyörityksessä?

Oletko katsonut ison ajotietokoneen salavalikon kautta mitä ne kaksi erillistä polttoainesäiliön anturia oikein näyttävät ? Mikäli toisessa on vikaa (esim. jumittaa jollain tavalla) niin polttoaine kun kunnon mutkissa seilaa tankin vasemmalta puolelta oikealle tms niin toimiva anturi näyttää hetken aikaa enemmän kuin hetken päästä kun polttoaine on päässyt tasaantumaan säiliössä (ts. polttoainesäiliö on tavallaan yhdistetty kahdesta säiliöstä joiden välillä polttoaine pääsee ainakin jossain määrin seilaamaan.

ongelmalapsi 28-10-2007 17:50

Kyllähän sieltä valikosta katsottuna kumpikin arvo elää kun ajelee mutka tietä...

Bulkkis 30-01-2008 17:56

Luin tämän koko judanssin...
Bensat oli mennyt vähiin ja syttyi varoitusvali, tankattuani auton täyteen, mittari ei herännytkään eloon. Virrat oli pois päältä.
Sattuu olemaan sama ongelma tuon mittarin kanssa kuin edelläkin, testi menee hienosti läpi, eli itse mittaristo on kunnossa, mutta neula ei nouse kun millin verran kun laittaa virrat päälle. Tietokone näyttää kuitenkin 0,0km rangea. Niin onkohan mahdollista että kaksiosainen anturi menee kerralla rikki? vai mistä voisi vielä tarkistaa, sulakkeet yms? :redface:?
Autona E39 535 vm.-98. Soomibiili, miltei kaikilla varusteilla.
PS: Ketään kiinnostaa ostaa? :D

Racink 07-05-2008 17:04

Quote:

Originally Posted by ongelmalapsi (Post 1064229)
Nostetaanpa ylös pienen ongelman myötä... eli kun e39:llä ajelee maantiellä polttoainemittarin näyttäessä esim. 30l ja tulet kaupunkiin hieman kurvailua ja kas bensaa on enää vain 15l ja siitä kun lähtee taas maantielle kampeamaan niin mittari kapuaa hetken ajon jälkeen taas 30l korville... mikäs sitä vituttaa tuossa kaupunki pyörityksessä?

No nostetaampa aihetta nytkin, eli samanlainen on bentsiinimittari minullakin. Mutkissa ajettaessa "elää" koko ajan, kiihdyttäessä laskee ja jarruttaessa nousee. Jotain reilua ~20l luokkaa mittari heittelehtii pahimmillaan/parhaimmillaan. Mitä sieltä on korkannut ja mistä?

Racink 07-05-2008 21:41

Quote:

Originally Posted by Racink (Post 1229563)
No nostetaampa aihetta nytkin, eli samanlainen on bentsiinimittari minullakin. Mutkissa ajettaessa "elää" koko ajan, kiihdyttäessä laskee ja jarruttaessa nousee. Jotain reilua ~20l luokkaa mittari heittelehtii pahimmillaan/parhaimmillaan. Mitä sieltä on korkannut ja mistä?

Itse itselleni vastaten: Näyttää olevan vasemman puoleinen anturi sökönä, salavalikko näyttää sillä puolen nollaa.

Racink 16-05-2008 14:23

No eipä se selviä nyt tämäkään, eli otin vasemman anturin pois kun näytti salavalikko sen kohdalla nollaa. Mutta kaippa se nyt näyttää kun tankki on silläpuolen tyhjä. Toisella puolella näyttäisi olevan ~14l tällä hetkellä salavalikon mukaan, mittari näyttää ~15l. Käsin liikuttelemalla kohoa vasen anturi toimii normaalisti eli salavalikossa lukema muuttuu kuten pitääkin. Viisari seilailee siis edelleenkin mutta missä nyt on vika? Pitäisikö vasemmalla puoliskolla tankkia olla myös polttoainetta eli 7.0/7.0? Nyt on 0.0/14.0

Seuraavana täytynee käydä hakemassa tankki täyteen ja katsella tuleeko sinne vasemmalle puolelle mitään.

Wäinö 18-05-2008 02:04

Quote:

Originally Posted by Racink (Post 1237605)
No eipä se selviä nyt tämäkään, eli otin vasemman anturin pois kun näytti salavalikko sen kohdalla nollaa. Mutta kaippa se nyt näyttää kun tankki on silläpuolen tyhjä. Toisella puolella näyttäisi olevan ~14l tällä hetkellä salavalikon mukaan, mittari näyttää ~15l. Käsin liikuttelemalla kohoa vasen anturi toimii normaalisti eli salavalikossa lukema muuttuu kuten pitääkin. Viisari seilailee siis edelleenkin mutta missä nyt on vika? Pitäisikö vasemmalla puoliskolla tankkia olla myös polttoainetta eli 7.0/7.0? Nyt on 0.0/14.0

Seuraavana täytynee käydä hakemassa tankki täyteen ja katsella tuleeko sinne vasemmalle puolelle mitään.

Siis ne oikea ja vasen puolihan ovat yhteydessä toisiinsa, joten reippaissa mutkissa bensa valuu puolelta toiselle sen mukaan miten kurvailee. Ja koska se tankki ei todellakaan ole mikään simppelin muotoinen malliltaan, niin se bensa ei jakaudu tasaisesti puolien kesken. Eli pelkästään se että toinen tankki on "tyhjä" salavalikon mukaan, ei vielä tarkoita että jossain olisi vikaa.

Racink 25-05-2008 19:09

Quote:

Originally Posted by Wäinö (Post 1239102)
Siis ne oikea ja vasen puolihan ovat yhteydessä toisiinsa, joten reippaissa mutkissa bensa valuu puolelta toiselle sen mukaan miten kurvailee. Ja koska se tankki ei todellakaan ole mikään simppelin muotoinen malliltaan, niin se bensa ei jakaudu tasaisesti puolien kesken. Eli pelkästään se että toinen tankki on "tyhjä" salavalikon mukaan, ei vielä tarkoita että jossain olisi vikaa.

Vasta 30l jälkeen alkaa salavalikon mukaan jotain tapahtumaan vasemmalla puolellakin, normaalia?

Jokatapauksessa ei tuo normaalia ole, koska bensa loppui vaikka 15l piti mittarin mukaan olla ainetta, valo ei palanut. Sotkeekohan tuo rikkinäinen abs-boksi tämän bensamittarin toimintaa jollain tapaa? Samaan aikaan alkoi ainakin temppuilut.

Wäinö 25-05-2008 19:42

Quote:

Originally Posted by Racink (Post 1245238)
Vasta 30l jälkeen alkaa salavalikon mukaan jotain tapahtumaan vasemmalla puolellakin, normaalia?

Jokatapauksessa ei tuo normaalia ole, koska bensa loppui vaikka 15l piti mittarin mukaan olla ainetta, valo ei palanut. Sotkeekohan tuo rikkinäinen abs-boksi tämän bensamittarin toimintaa jollain tapaa? Samaan aikaan alkoi ainakin temppuilut.

Eikös tuo kuulostaisi enemmänkin juuri siltä että toinen noista antureista (koho tms) kanittaa eikä siis painu pohjaan vaikka menovesi olisikin lopussa siltä puolelta ---> tankissa on siis mittarin mukaan aina polttoainetta vaikka todellisuus olisikin jotain muuta.

Racink 25-05-2008 22:14

Quote:

Originally Posted by Wäinö (Post 1245266)
Eikös tuo kuulostaisi enemmänkin juuri siltä että toinen noista antureista (koho tms) kanittaa eikä siis painu pohjaan vaikka menovesi olisikin lopussa siltä puolelta ---> tankissa on siis mittarin mukaan aina polttoainetta vaikka todellisuus olisikin jotain muuta.

Mikähän tuon mittarin seilailun sitten selittäisi?

ss900 21-07-2008 21:32

2 erillistä tankkia?
 
Kyllä ainakin omassa ja kahdessa kaverin E39:ssä menee toiselta puolelta nollaan, ennenkuin alkaa toiselta puoleta kulumaan, katsottuna testivalikosta 6. Millä tavalla ne tankit ovat yhdistetty? Ja keksikääpä tietäjät syy, miksi autoni on alkanut 2kk sitten vaatimaan virta-avaimen käytön 0-asennossa, jotta polttoainemäärä päivittyisi mittariin ja ajotietokoneelle? Tätä ennen 2 vuotta(auto ollut minulla tuon ajan) oli ihan sama missä asennossa virta-avain oli. Neula nousi ja Range kasvoi tankatessa.

ongelmalapsi 22-07-2008 00:01

Itellä ainakin 2 e39:siä siten että oikealle puolelle tulee ensin ja sitten vasemmalle puolle. taas kulutus ensin vasemmalta sitten oikealta.

Juipe 28-04-2010 17:12

Bensa loppui
 
Jep eli tänään kävi niin että E39 -99 loppui bensa kesken ajon. Ei palanut varoitusvalo, mittarin mukaan oli noin 15 litraa. Ajotietokoneen mukaan piti päästä noin 160km vielä.

Mittaristo on vaihdettu uuteen viikko sitten (ed.omistaja). Hänellä auto oli 2 kertaa jättänyt välille vaikka oli ollut bensaa -> kolvattu jotain bensapumpun liitintä. Vikakertomuksessa oli myös että vetänyt hieman tankkia kasaan.

Olisikohan tuossa jotain selvää syytä esim. anturi paskana tms.? Tietysti ei haittaa mitään kun tankkaa riittävän ajoissa täyteen.

Kiitos hopealle avensikselle vt.13 kaustisella joka vei mut kaustisen st1:lle ja takaisin :jep:

Havis 28-04-2010 17:34

Quote:

Originally Posted by Juipe (Post 2002425)
Jep eli tänään kävi niin että E39 -99 loppui bensa kesken ajon. Ei palanut varoitusvalo, mittarin mukaan oli noin 15 litraa. Ajotietokoneen mukaan piti päästä noin 160km vielä.

Mittaristo on vaihdettu uuteen viikko sitten (ed.omistaja). Hänellä auto oli 2 kertaa jättänyt välille vaikka oli ollut bensaa -> kolvattu jotain bensapumpun liitintä. Vikakertomuksessa oli myös että vetänyt hieman tankkia kasaan.

Olisikohan tuossa jotain selvää syytä esim. anturi paskana tms.? Tietysti ei haittaa mitään kun tankkaa riittävän ajoissa täyteen.

Kiitos hopealle avensikselle vt.13 kaustisella joka vei mut kaustisen st1:lle ja takaisin :jep:

Jos tankki on todella kasassa, näyttää mittari tietenkin liikaa suhteessa todelliseen polttoaineen jäljellä olevaan määrään, eikä sinne pitäisi saada menemään lähellekkään 70 litraa. Kun täytit tankin paljonko sinne sait menemään?

E39:n tankki taitaa olla muovia, joten jos se on kasassa, eiköhän sen saisi jotenkin takaisin muotoonsa. Ja kasaan menon syykin olisi hyvä korjata kuntoon pikimiten (korvausilman saaminen).


All times are GMT +3. The time now is 06:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.